Laten we het vandaag weer eens hebben over marketing. En dan heel specifiek over je homepage. Want bij 9 van de 10 ondernemers mist daar iets heel essentieels! Ik krijg veel vragen over websites. Dat begint altijd bij de homepage. Vandaag nog. Met regelmaat hoor je mij over funnels, brochure-websites, visitekaartjes, etc. En het verband daartussen ga ik hier allemaal op een rijtje zetten. Oké, eerst een vraag: Hoeveel procent van je websitebezoekers zijn denk je ‘klaar om te kopen’? A 3% B 13% C 30% Nu eerlijk antwoorden hè? Het antwoord is …. A.
PowerSEO

Shocking

En weet je wat nog meer shocking is? Dat die overige 97% (kan ook nog iets meer zijn) meestal geen aandacht krijgt op je website. Wat bedoel ik met aandacht? Want je denk misschien nu, ik heb er toch content staan. Bedoel je dan deze content?
• Iets over je producten en/of diensten?
• Of misschien wel heel veel producten en diensten…
• Iets over jezelf en/of je team?
• Het laatste nieuws over je bedrijf?
Op zoek naar antwoorden
De meeste bezoekers zijn niet op zoek naar deze content. Nog niet. De meeste bezoekers komen voor de eerste keer op je homepage en zijn op zoek naar antwoorden. Ze hebben via Google iets gezocht en zijn bij jou uitgekomen. En dan komen ze op jouw brochure-website.

Het nadeel van een brochure-website

Een brochure-website is, zoals je al vermoedt, een website die zich als een folder gedraagt. Soms zelfs als een visitekaartje omdat er steeds staat: neem contact op. In 97 van de 100 gevallen is dat niet wat je bezoeker wil, want contact opnemen doe je pas in een latere fase in het aankoopproces. Eerst wil een bezoeker informatie vinden, zichzelf en zijn/haar problematiek herkennen, zijn/haar dromen of gewenste situatie beschreven zien. In één woord: begrip. Want weet je wat het nare is? De bezoeker, die mogelijk potentiële klant, vertrouwt het aanvankelijk allemaal niet zo. Jij kan wel mooie verhalen vertellen op je pagina’s, op je homepage, maar bén jij ook echt te vertrouwen? En daar komen funnels in zicht.
Hoe werkt een funnel-website?
Heel erg simpel is een funnel website: een set van pagina’s opgebouwd als de voor de klant logische route van A naar B. Van vraag van je bezoeker naar antwoord. Waar de bezoeker echt wordt geholpen en begeleid in zijn of haar customer journey. Dat kan een aankoop zijn. Maar meestal is dat het nog niet en heeft die bezoeker een paar stappen nodig om daar te komen. Een funnel-website is het ideale instrument om dat te stimuleren. Maar wel.. zonder dat het irritant wordt.

Hier worden mijn ideale klanten blij van
Dus geef eerst iets waarvan je weet: hier worden mijn ideale klanten blij van. En dat ‘iets’ zet je (onder andere) hoog op je homepage met een CTA (call to action, een ‘knop’). Vervolgens bied je nog iets waardevols aan en kijk je of er directe interesse is in meer informatie.

Help je bezoekers

In plaats van de bezoeker te verleiden om contact met jou op te nemen vanaf de homepage, start je met helpen. Helpen om zijn of haar vraag op te lossen en het eerste vertrouwen actief te bouwen. En je neemt je bezoeker mee op het aankooppad.
Dus .. vergeet brochure websites. Nu weet je waarom!

3 Must haves van de enige werkende marketingstrategie

Er zijn 3 hoofdingrediënten die in iedere marketingstrategie thuishoren en die ervoor zorgen dat je websitebezoekers wél contact met je opnemen. Die funnels en een goede homepage vormen het fundament. In een korte en echt gratis training leg ik je stap voor stap uit wat de 3 must haves van de enige werkende marketingstrategie zijn.
Paar high lights uit de gratis training:
• Hoe je makkelijk je ideale klanten én actieve kopers vindt in een overvolle markt – met deze “ever green” tactiek die altijd werkt ongedacht veranderingen bij Facebook of Google
• Hoe je 5, 10, 50 of nog meer leads per maand genereert waarbij je jezelf positioneert als een super waardevolle partij waar mensen niet omheen kunnen of willen (ook al ben je nieuw of relatief onbekend in de je markt)
• Hoe je een onweerstaanbaar aanbod doet zodat je leads zich niet meer afvragen óf maar wannéér ze contact met je willen hebben – en dit werkt in IEDERE markt!
• Wat je NIET moet doen – de verouderde tactieken (waar bedrijven nog steeds intuinen) die je aan je concurrent moet overlaten – ofzo – maar hoe dan ook zelf NÓÓIT meer moet doen
• Hoe je met een klein budget MAXIMAAL AANDACHT krijgt ook wanneer startende opnemer bent, je concurrent sterker en groter is
Klik hier en je komt in de training terecht!
Uiteraard gratis he 😉