Een tijdje terug was het Wereld Dierendag.
Vast moment op 4 oktober.
Als marketeer staat dat ergens op je netvlies – als het goed is 😉
Want .. een marketeer is gek op inhakers.
Maar .. hoe val je op?

Aandacht

Aandacht trekken is de belangrijkste stap voor ondernemers en marketeers op weg naar leads en klanten.
Ik hoorde iemand laatst zeggen, meestal is er geen salesprobleem. Er is een aandacht-probleem.
Ben het daar deels mee eens.
Aandacht betekent namelijk bezoekers op je website.
Speficieker nog, aandacht in je funnels.
Want daar gaat het allemaal om.
Zonder aandacht geen traffic, zonder traffic geen leads.
En zonder leads … geen klanten!
Maar terug naar dat aandacht trekken.
En naar dierendag.
Vooraf even dit: dit is geen expliciete reclame voor Wakker Dier.
Ik ben wel voor minder vlees eten.
Waarom dan wel aandacht voor Wakker Dier?
Omdat ze gewoon op een hele goede manier aandacht hebben getrokken.
Waar?
Onder andere in de landelijke kranten.
Met deze advertentie:
Denk niet, die FunnelGuru’s hebben een foutje gemaakt.
Want op deze manier stond de advertentie in de krant:
OP Z’N KOP!
Een hele simpele manier van aandacht trekken.
Want je oog trekt er hoe dan ook veel meer heen dan naar een normale advertentie.

Creativiteit

Ik hou van dit soort creativiteit!
Je hebt als ondernemer en bedrijf dit soort soms simpele maar geniale ingevingen nodig om inderdaad die AANDACHT te trekken.
Want bij inhaak-momenten zoals dierendag zijn er meerdere adverteerders actief.
“Iedereen” haakt in als het even kan.
Denk maar eens aan … Black Friday?
Helemaal geen ding in Nederland maar steeds meer bedrijven doen toch mee.
En hoe val je dan op?
Zet de boel op z’n kop.
Niet perse letterlijk maar bedenk hoe je kan OPVALLEN door ANDERS te doen.
Hoe val je op in een meute met witte kleding?
Door kleding met een andere kleur aan te trekken.
Hoe val je op wanneer iedereen korting geeft?
Door je prijs te verhogen maar heel veel extra waarde te geven.
Bijvoorbeeld: NU IN PRIJS VERHOOGD valt op tussen alle korting-zinnetjes.
En dan erbij vertellen dat men er wel 300% zoveel voor krijgt!
En dat geldt niet alleen voor Black Friday.
Inhaak-momenten zijn er het hele jaar door.
Maak er op een slimme manier gebruik van.
En … soms moet je gewoon niks willen verkopen maar alleen maar OPVALLEN.
Vergeet niet om iemand op je maillijst te krijgen he 😉
PS Ben jij klaar voor het ECHTE OPVALLEN in je markt, dan zijn er 2 manieren waarop ik JOU direct kan helpen om er NU een echt SUCCES van te maken:
Je kan bijvoorbeeld het e-book Funnel Marketing – Opvallen in een overvolle markt – hier gratis downloaden (via bol.com € 12,95):
DOWNLOAD HET GRATIS E-BOOK HIER